Білозірська громада
Черкаський район, Черкаська область

Яке майбутнє у черкаського аеропорту

     Тисяча штатних працівників, 64 льотні екіпажі, 80 рейсів на день – так працював черкаський аеропорт у часи свого розквіту. Після розпаду Радянського Союзу сюди прийшов занепад. У 2000-х роках на його території навіть хотіли побудувати котеджне містечко. Зараз аеропорт має мільйонні борги. Утім за відновлення стратегічних об’єктів взявся уряд України. Тож яким може стати оновлене летовище у нашому місті?

     Черкаський аеропорт можуть передати у власність Міністерства інфраструктури України. Також летовище у цьому році чекає обіцяного фінансування на 100 мільйонів гривень. Директор КП «Аеропорт Черкаси» Олена Качуріна розповідає, що ці кошти необхідні передусім на відновлення аеродромного комплексу:

     – Встановлення світлосигнальної системи, ремонт злітно-посадкової смуги – це основне, що потрібно зробити, щоб ми могли приймати літаки класу «боїнг» та «аеробус», – говорить директорка. – Проект фінансування є, але його розробляли у минулому році, тому він потребує актуалізації, адже вартість всього обладнання – в іноземній валюті, а курс постійно змінюється.

     Нині аеропорт у Черкасах приймає чартерні рейси, тут функціонує аеротаксі. Також на території летовища влаштовують фестивалі малої авіації.
     Нагадаємо, у лютому Кабінет міністрів України затвердив Державну цільову програму розвитку аеропортів на період до 2023 року, до якої увійшли 17 аеропортів України. Отже, у 2016 році Черкаський аеропорт може розраховувати на 90 млн. грн. із державного бюджету, 10 мільйонів – від Міністерства інфраструктури, а також 500 тис. грн. – від обласної влади. Однак точного періоду, коли мають надійти перші кошти для реконструкції, поки немає.
Начальник управління транспорту, дорожнього господарства та оборонно-промислового комплексу Черкаської ОДА Юрій Панченко пояснює, що аеропорт більше не буде власністю обласної ради:

     – Відповідно до постанови 126, ми маємо передати весь аеродром та аеродромні об’єкти до сфери управління Міністерства інфраструктури. Щоправда, мені незрозумілий механізм цієї передачі, адже він ніде не прописаний, – говорить Юрій Панченко. – До нас готові зайти такі авіаперевізники, як «МАУ», «Turkish Airlines» та деякі лоукостові компанії. Але поки ще конкретики немає.
     Колишній пілот Черкаського аеропорту Олександр Мочалов згадує, що під час розквіту в Черкаському аеропорту працювало близько 1000 працівників різних служб, а також майже 150 осіб льотного персоналу . Щодня летовище приймало 80 рейсів.
     – Я переконаний, що аеропорт свідомо знищили, – говорить Олександр Павлович. – На початку 90-х Українське управління цивільної авіації ухвалило наказ про недоцільність використання аеропортів місцевих повітряних ліній. І з того часу все почало згасати. Але зараз 21 століття – час високих швидкостей! Не може такого бути, щоб у місті був аеропорт і він не працював!



« повернутися до списку новин