Білозірська громада

Черкаська область, Черкаський район

Засідання державних реєстраторів, по питанню «Змін в законодавстві»

Дата: 14.11.2016 11:38
Кількість переглядів: 108

     10 листопада 2016 року в приміщені обласної державної адміністрації відбулося розширене засідання під головуванням Корж Нони Нодарівни та Шуляк-Гончаренко Світлани Василівни.

     На засідання були запрошені державні реєстратори Черкаської області (в тому числі і начальник відділу, державний реєстратор відділу з питань організації надання адміністративних послуг виконавчого комітету Білозірської сільської ради  – Яжемчук Олена Анатоліївна), яким доведено до відома, що з 02 листопада 2016 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності" від 06.10.2016 № 1666-VIII (далі – Закон № 1666-VIII). Цим законом внесено зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» ( далі – Закон), а саме: - Принцип екстериторіальності звужено: тепер і суб’єкти державної реєстрації і нотаріуси проводять реєстраційні дії в межах області (крім державної реєстрації обтяжень, які проводяться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна, та державної реєстрації прав у результаті вчинення нотаріальної дії) (ч. 5 ст. 3 Закону); - Про проведену реєстраційну дію за бажанням заявника видається витяг (в процедурі реєстрації) з проставлянням підпису та печатки державного реєстратора (ч. 1 ст. 21 Закону); - Змінилися строки проведення реєстраційних дій: державна реєстрація обтяжень і іпотек проводиться у строк, що не перевищує двох робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав (ч. 1 ст. 19 Закону); зупинення реєстраційних дій, внесення запису про скасування державної реєстрації прав, внесення записів про скасування рішення державного реєстратора у строк, що не перевищує 2 годин з часу реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав (ч. 3 ст. 19 Закону); - Коли реєстратор отримує пакет документів для проведення реєстраційної дії – він зобов’язаний повідомити про це власника майна, щодо якого подано заяву на проведення реєстраційної дії, у порядку визначеному Кабінетом Міністрів України (ч. 1 ст. 20 Закону); - Якщо у власника майна є необхідність попередити проведення незаконної реєстраційної дії - він може подати заяву про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об’єкта нерухомого майна, на підставі якого проведення реєстраційних дій зупиняється. (ч. 1 ст. 25 Закону). У випадку коли власник майна, яким подано заяву про заборону вчинення реєстраційних дій, протягом 10 робочих днів не подав рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили, то державний реєстратор приймає рішення про відновлення реєстраційних дій (ч. 3 ст. 25 Закону); - Реєстраційні дії на підставі рішень судів будуть проводитись виключно на підставі рішень, отриманих в результаті інформаційної взаємодії Державного реєстру прав та Єдиного державного реєстру судових рішень, без подання відповідної заяви заявником (ч. 1 ст. 311 Закону). Ця норма почне працювати з моменту запуску технічної взаємодії між цими реєстрами. До цього - реєстраційні дії на підставі рішень судів проводяться за зверненням заявника. Державний реєстратор прав обов’язково перевіряє наявність такого рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень та його відповідність за документарною інформацією та реквізитами. У разі відсутності рішення суду в Єдиному державному реєстрі судових рішень державний реєстратор прав на нерухоме майно запитує копію такого рішення суду, засвідчену в установленому порядку, від відповідного суду. Направлення запиту до суду про отримання копії рішення суду є підставою для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію 2 речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (п. 1 ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності"); - Зменшено розмір плати (0,1 мінімальної заробітної плати) та строки реєстрації права власності (у строк, що не перевищує 5 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав на єдиний майновий комплекс (ч. 1 ст. 34 Закону); - За державну реєстрацію прав у результаті вчинення нотаріальних дій справляється адміністративний збір у розмірі 0,1 мінімальної заробітної плати (ч. 4. ст. 34 Закону); - За отримання інформації з реєстру справляється адміністративний збір, розмір якого встановлено Законом (ч. 6 ст. 34 Закону); - У разі коли державна реєстрація права власності або інших речових прав, відмінних від права власності, проводиться у строки менші, ніж передбачені статтею 19 Закону, особи, які звільнені від сплати адміністративного збору законом, не звільняються від сплати адміністративного збору за скорочені терміни реєстрації (п. 9 ч. 8 ст. 34 Закону); - Міністерство юстиції шляхом моніторингу здійснює контроль за діяльністю державних реєстраторів (ч. 1 ст. 7 Закону) та при виявленні грубих порушень – державний реєстратор притягується до відповідальності; - Термін подання скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора до Міністерства юстиції України та його територіальних органів збільшено з 30 до 60 календарних днів (ч. 3 ст. 37 Закону).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь