Куди подавати документи для узаконення самобудови?
Для узаконення самобудови документи необхідно подавати до ДАБК за місцем знаходження об'єкту.
На даний час повноваження по реєстрації декларацій про готовність будинку (чи іншої самобудови ) має тільки обласний ДАБК.
Так буде до передачі цих повноважень місцевим радам, а доки - так.
Але, це не означає, що для узаконення будівлі треба їхати саме в обласний центр і стояти там в черзі в обласний ДАБК.
Насправді все набагато простіше.
Щоб уникнути черг і корупції при ухваленні рішень ДАБК, документи тепер потрібно здавати в місцевий центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Таким чином, Центр надання админуслуг приймає документи і видає вже готові, зареєстровані декларації.
Це дозволяє уникнути ситуації, коли, наприклад, конкретний інспектор ДАБК зацікавлений отримати хабар і з цією метою відмовляється приймати документи, знаходячи одну зачіпку за іншою.
Реєстратор центру ніяк не впливає на ухвалення рішення ДАБК, для нього не має ніякої різниці, хто і які документи подає.
Він перевіряє їх комплектність, реєструє і потім віддає Вам результат їх розгляду ДАБК.
Крім того, в кожному Центрі можуть знаходитись консультанти з ДАБК, до яких можна прийти з документами і порадитися, як поступити у вашій ситуації.
На роботу консультантів і реєстраторів, якщо вона Вас не задовольняє, можна скаржитися до Міністерства юстиції по гарячій лінії і в ДАБК.
Приклад заповнення декларації на самобудову буде в наступній інформації.