Білозірська громада

Черкаська область, Черкаський район

Середня освіта

Дата: 13.07.2016 14:35
Кількість переглядів: 120

     МОН пропонують відмовитись від «зубріння» в школі

     У Міністерстві освіти і науки відбулась презентація навчальної методики з філософії для дітей південнокорейського професора Джінвана Парка. Методика професора під назвою «Філософія для дітей» сьогодні успішно реалізовуються у 80 країнах світу. ЇЇ суть полягає в тому, щоб навчити дітей вести дискусію, міркувати, знаходити власні аргументи та сприймати аргументи співбесідника.

     На думку професора, потрібно відходити від традиційного «зубріння» інформації у школах. Натомість потрібно навчити дітей включати логіку та відстоювати свою думку.

     «З усіх країн, де реалізовувалася моя методика, Україна може стати однією з найуспішніших. Секрет простий: тут креативні педагоги, а школярі і студенти налаштовані на освоєння нового, вони з ентузіазмом йдуть на експерименти. Складність цього підходу полягає в тому, щоб одночасно навчати і вчитися. Це дійсно складно. Але за 29 днів мого досвіду перебування в Україні я був приємно вражений рівнем українських викладачів. Це дуже важливо, оскільки ефективність методики залежить не від прийняття того чи іншого закону чи постанови, це залежить від людського фактору, від того, наскільки педагоги і учні самі готові до змін», – підкреслив Джінван Парк.

     Показовим для впровадження методики «Філософія для дітей» став досвід Великобританії. Згідно досліджень, проведених у 2015 році за участі трьох тисяч дітей із 48 шкіл, виявлено, що учні, які навчалися за програмою «Філософія для дітей», мають кращі успіхи з математики та літератури. Також загалом підвищується успішність школярів.

     У свою чергу, міністр освіти і науки Лілія Гриневич підкреслила, що важливо аби уроки у школі викликали у дітей інтерес.

     «Сьогодні ми розробляємо концепцію Нової української школи, в якій прагнемо до того, аби освіта в Україні не просто була на високому рівні, а й стала цікавою для школярів. Тому ми шукаємо варіанти, вивчаємо ефективні напрацювання, зокрема враховуємо міжнародний досвід. Важливо аби уроки у школі викликали інтерес, щоб діти вчилися не просто тому, що так треба, а тому, що їм це насправді цікаво», – зазначила міністр.

     Курс «Філософія для дітей» передбачає не лише лекційні заняття, а й семінари. Діти з раннього віку починають обговорювати на уроках важливі соціальні питання, наприклад, «чи варто позбавляти свободи правопорушників?» або «чи варто пересаджувати здорове серце пацієнту, за яким нема кому доглядати?» В перспективі такій підхід готує дітей до свідомої і відповідальної участі в житті суспільства, спонукає адекватно оцінювати реальність та самостійно ухвалювати рішення.

     «Я б хотіла підтримати оптимізм професора Парка щодо запровадження у нас цієї методики, але як Міністерство освіти і науки ми бачимо свою задачу й у тому, щоб така освіта не була ексклюзивною для обраної групи дітей. Ми хочемо, щоб значно більше дітей в Україні мали доступ до такого навчання, до таких підходів викладання», – підкреслила Лілія Гриневич.

     Гриневич: PISA покаже слабші та сильніші місця нашої освіти

     У 2018 році Україна вперше візьме участь у Програмі міжнародного оцінювання учнів - PISA, що проводиться під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР). Дослідження проходить раз на три роки й спрямоване на оцінювання систем освіти в різних країнах світу на підставі тестування 15-річних учнів. Про це сказала міністр освіти Лілія Гриневич під час заходу з нагоди приєднання України до Програми PISA-2018.

     “PISA як міжнародне порівняльне дослідження враховує величезну кількість критеріїв і факторів, які впливають на систему освіти загалом. Завдяки цій програмі ми отримаємо серйозну додаткову інформацію, що допоможе правильно визначити  слабші та сильніші місця нашої системи освіти й вибудувати орієнтири, за якими далі формуватиметься освітня політика в Україні”, - зазначила Лілія Гриневич.

     За словами міністра, для реформи української шкільної освіти дуже важливо отримати досвід оцінювання умінь та розробки завдань на основі компетентнісного підходу.

     “Ми зараз працюємо над концепцією нової української школи, яка базуватиметься саме на компетентнісному підході. Тому PISA може дати для України дуже багато. Я сподіваюся, що наші вчителі, які ознайомляться з завданнями PISA минулих років, також зрозуміють на прикладі цього інструментарію, що означає компетентнісний підхід і в змісті освіти, і в оцінюванні”, - додала міністр освіти і науки.

     “Саме дослідження проводитиметься лише в 2018 році. Зараз триватимуть підготовчі стадії до нього, готується інструментарій - спільні для всіх країн тести і опитувальники. Україна як член  цього дослідження братиме участь у розробці інструментарію, потім, за вже виробленими статистичними методами, серед 15-річних учнів вибиратимуть учасників дослідження. Такий підхід дозволить урізноманітнити склад групи, що  проходитиме тестування, це будуть діти з різних типів шкіл, різної місцевості тощо. Наступний етап – вибрана група дітей відповідатиме на тести та заповнюватиме анкету”, - пояснила Лілія Гриневич.

     В Україні відповідальним організатором дослідження PISA-2018 визначений.

 

Джерело: Освіта.ua


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь